„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”

Projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” finansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Termin realizacji: od października 2008 do grudnia 2011.
Realizatorem projektu była Grupa Edukacyjna S.A.

Celem Projektu było wdrożenie takiego modelu edukacji małych dzieci, który daje mocne fundamenty dla dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka.

Projekt  skierowany był do ok.130 000 uczniów z klas pierwszych z 2 700 szkół, z 6 województw: lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. Przeszkoleni nauczyciele przeprowadzali w szkołach 50 godzin zajęć dodatkowych dla uczniów w klasach wyposażonych w nowoczesne środki dydaktyczne o wartości około 6 tysięcy złotych. W ten sposób w każdej ze szkół objętych projektem utworzono „Gardnerowską” strefę edukacyjną pn. Ośrodek Zainteresowań. W każdym takim Ośrodku dzieci mogły realizować działania edukacyjne zaplanowane przez nauczyciela, zgodnie ze swoimi możliwościami, zdolnościami i talentami. W konsekwencji realizowany był nie tylko postulat indywidualizacji nauczania, ale także otwarła się przestrzeń na manifestację potrzeb i ujawnianie posiadanych przez dzieci talentów.

Bazą teoretyczną Projektu była Teoria Wielorakich Inteligencji Howarda Gardnera, która została uznana za największe odkrycie nauk humanistycznych XX wieku. Zgodnie z tą teorią, każdy ma własny profil inteligencji, który u każdego może być inny, ale nikt nie ma profilu lepszego czy gorszego. Każdy profil inteligencji jest dobry, tak samo wartościowy, bowiem określa profil naturalnych zasobów człowieka.

Źródło: http://www.pierwszaki.eu/.